lauantai 10. maaliskuuta 2012

Minä ja blogi 21.9.2009


Turku 1814 

Olen jo aiemmin ajatellut, mutta vain ajattelemiseksi se on jäänyt! Siis oman blogin pitämistä. Olen innokkaasti seurannut muiden kirjoittelua ja suuri suosikkini on tietty Jukka Kemppinen. Hän blogiaan en edes yritä voittaa, tai edes kilpailla hänen bloginsa kanssa. Mehän painimme niin totaalisesti eri sarjoissa.
Keskeisenä syynä tähän bloggailluuni on uudistunut tarve ajatella ääneen! Olen päättänyt tehdä sen paljon puhumani ja jatkuvasti vain puheen tasolle jääneen väitöskirjani. Kun en ole aina paikalla ja usein ei ole edes ketään muutakaan lähellä, niin koen itse tämän erääksi mahdollisuudeksi aivojumppaan. Tietenkin voin raapustella myös muita, eli niitä niitä ja näitä tähän blogiin.
Olen siis päättänyt tehdä, en edes aio tehdä, vaan teen väitöskirjan janakkalalaisesta talonpojasta Kustaa Paturista joka eli 1812-1868. Hänestä olen tehnyt jo aiemmin yleistajuisen kansanomaisen kirjoitelman Kustaa Paturi – maamies. Nyt kuitenkin teen tieteellisen tutkimuksen, onhan kertynyt uutta aineistoa ja hän ansaitsee tulla tieteellisesti tutkituksi.
Väitöksen teen Turun yliopiston poliittisen historian laitokselle ja dosentti Vesa Vares on suostunut työni valvojaksi. Hänhän on tehnyt useita tieteellisiä henkilökuvia ja on siten varmaan paras mahdollinen valinta työni ohjaajaksi. Kiitän jo näin edeltä häntä suostumuksesta. Ilmeisesti hän ei tajunnut mihin liemeen hän itsensä saattaa kun antoi suostumuksensa. 
Niin, varmaan tämäkin blogi vilisee kirjoitusvirheitä, sillä se on nykyisin tapani tehdä asioita. Mutta olen kuitenkin kuntoutunut riittävästi ja elämän jatkoajalla on kiva tehdä jotain itseään suurempaa, mutta uskallan silti lähteä leikkiin mukaan.
Kuvassa: Turun tuomiokirkko ja kaupunkia vuonna 1814.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti